Kust van Queensland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Natasha & Ward - WaarBenJij.nu Kust van Queensland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Natasha & Ward - WaarBenJij.nu

Kust van Queensland

Blijf op de hoogte en volg Natasha & Ward

27 Mei 2015 | Australië, Port Douglas

We hebben al weer aardig wat kilometers erop zitten dus tijd voor een update! ;)

wij zijn van Harvey Bay naar het kleine dorpje seventeenseventy gegaan. wederom een mooie camping recht aan de zee. Hier wilde we eigenlijk onze eerste trip boeken om het great barrier reef te bezoeken alleen het weer zat niet mee. Dus op zoek gegaan naar een goedkope camping op afwachting van wat beter weer. Toen we 's morgens wakker werden, werden wij even verrast met kangeroes rond de auto. Eentje had zelfs een kleine in de buik!

Op zoek naar werk werden wij getipt om naar een dorpje te rijden flink landinwaarts. Na een stevige trip door de outback kwamen we 's avonds aan in een dorpje waar alleen werk was voor mijnwerkers. Hier hadden wij dus niks te zoeken. wel mooi om zo'n grote mijn van dichtbij te zien, wat we er dan van konden zien.

Het weer werd weer beter, dus hebben we besloten om eerst nog wat meer geld te verbrassen in plaats van te werken. Na weer wat kilometers te hebben gereden kwamen we uit in Airlie Beach. Hier hebben we ons mooi een paar dagen vertoefd. Leuke tripjes geboekt en een gezellig camping.
Onze eerste trip was met Ocean Rafting een ribboot met veel pk's :).
hiermee zijn we lekker wezen snorkelen in Whitehaven beach met aansluitend een heerlijke lunch op een te mooi bounty strand. Zo wit dat het pijn deed aan onze ogen! :) :)

Op de Tweede trip zijn we met de Derwit Hunter meegeweest, een historisch zeilschip. Het leuke hiervan was dat je zelf ook bij de bemaning hoorde, een actieve trip. We zijn naar Langford Reef Coral geweest om te snorkelen een we kregen weer een heerlijke lunch aanboort. Een onvergetelijke dag!

Op tip van Loes en Terence zijn wij op zoek gegaan naar Barefoot Bushman. Was niet makkelijk zijn adres te achterhalen en locale mensen kennen hem niet eens. tenminste niet allemaal. We hadden geluk toen we stopte bij een klein koffiezaakje, 2 heren wisten gelijk te vertellen waar hij woont. Aangekomen op de farm was zijn vrouw ook erg verbaasd hoe wij dit hadden gevonden. Er was net een show aan de gang en mochten nog aanschuiven. Hier hadden wij al op gehoopt! het was echt te mooi allemaal! Er werd al gelijk een slang om onze nek gegooid en mochten met koala's knuffelen!! :):)
Daarna naar de krokkedillen die hij even ging voeren. kortom weer een super dag!!!

Vanaf Airlie Beach zijn we doorgereden naar Etty Bay op tip van locale mensen. Was een klein maar mooi gezellig stukje (prive) strand.

Nog steeds zoekend naar werk doorgereden naar Innisfail omdat hier veel boeren zitten in de hoop bananen te kunnen plukken. Wij vissen hier elke keer net achter het seizoen.... :p en door naar Cairns.
hier hetzelfde verhaal maar wel leuk om even van de stad te hebben kunnen genieten.

Inmiddels zitten we via een mooie route nu in Cape tribulation de route is een weg waar het tropische regenwoud de zee ontmoet en de weg ertussen in. Geen straf om hier door heen te rijden!

We zitten ook weer op een gezellige camping met een hele aardige eigenaar. Brouwt zijn eigen bier waar wij al veel van hebben mogen proeven onder het genot van verse kreeft uit de zee!

• 28 Mei 2015 - 10:34

Lotte:

Wat fijn weer wat van jullie te horen, leuk verslag om te lezen.

Wel heel vervelend dat jullie nog geen werk hebben en dat jullie nu maar verplicht allemaal mooie trips moeten gaan doen ;) en wat voor een trips......!!!!

hoe gaaf is het om nu al een kangoeroe te zien met een kleintje!!! super mooie foto ook hij poseert er echt even voor hahah ook erg leuke foto's van de zeiltocht wat zijn jullie bruin zeg!

Wat fijn dat jullie barefoot bushman toch hebben kunnen vinden en dat ze zo gastvrij zijn!! neem die koala maar mee naar huis wat een schatje.

Heel veel plezier geniet er samen van,

Hele dikke kus

• 28 Mei 2015 - 12:07

Oma Theunissen:

Lieve avonturiers,
    We genoten van jullie foto's en zeker ook van het reisverslag!!! Jullie zien er vrolijk en gelukkig uit.
    Houden zo. Hoop dat er snel werk gevonden wordt. Hoe is het weer, al erg warm?
    Geniet van alles wat er op jullie pad komt, het een wat leuker het volgende een beetje minder leuk. Daar is overheen te komen.
    Wij kijken uit naar de volgende berichten en foto's.
    Veel lieve groeten van ons uit Mook, dikke kus,
    Oma

• 28 Mei 2015 - 13:01

Iwan & Merel:

Lieve schatjes,

Wat geweldig om jullie verhalen te lezen!! maar vooral ook heel erg fijn om foto's van jullie te zien!
    Wat zien jullie er goed en al lekker bruin uit!

Wat hebben jullie nu al veel mogen ervaren en ontdekken. Gaaf hoor al die dieren zo dicht bij en om je heen. Pas wel op want ze kunnen niet allemaal mee terug he;);)

Hoop dat jullie snel werk kunnen vinden en tot die tijd lekker genieten van de geweldige trips en de mooie omgeving die jullie tegen komen.

Heel veel plezier samen en geniet ervan!!

Dikke kus en knuffel van ons

• 16 Juni 2015 - 22:56

Astrid En Tom:

Hallo Natas en Ward,

Leuke ontdekkingen en ervaringen doen jullie daar op. Dat het niet allemaal mee kan zitten hebben jullie ook al ervaren, geweldig hoe jullie het hebben doorstaan en opgelost. Goed dat het roken in het down onder zo duur is hoop dat jullie het vol houden.
    Hoe was het om zelf voor je eten tezorgen.
    Kijken uit naar jullie volgende verhaal.

Groeten en knuffels, Astrid en Tom.