Wine tasting Margaret River area - Reisverslag uit Southern Cross, Australië van Natasha & Ward - WaarBenJij.nu Wine tasting Margaret River area - Reisverslag uit Southern Cross, Australië van Natasha & Ward - WaarBenJij.nu

Wine tasting Margaret River area

Blijf op de hoogte en volg Natasha & Ward

28 November 2015 | Australië, Southern Cross

We zijn alweer onderweg naar Perth, al die kilometers in de auto zitten gaat best vervelen op een gegeven moment. Toen we ergens een bordje sandboard te huur zagen, dachten wij dat is wel even een leuke afleiding. Er lagen hier hoge duinen vlakbij de zee. Dit is een goede manier om van je energie af te komen. Jeetje wat was dat zwaar en wat hebben wij een slechte conditie gekregen! Maar het was wel leuk zo van de duinen af te glijden! Alleen een stoeltjeslift zou hier misschien ook wel goed van pas komen! :)
Na al het zandhappen gauw terug de auto in en door naar Perth.

In Perth hebben we echt sight seeing gedaan, dit omdat we gewoon elke keer de weg kwijt raakte. :) Waren de drukte niet meer gewend op de weg na die lange tijd. Ach ook een leuke manier om te stad te verkennen. Gelukkig is Perth een mooie stad en was er veel bekijks.

Via mandurah rijden we door naar bunbury. Hier kun je net zoals in monkey mia naar wilde dolfijnen gaan kijken dus we waren benieuwd of we ze hier wel konden zien. Gelukkig was het al iets minder commercieel en je mocht verder in het water staan. Dit keer kwamen er 5 dolfijnen waarvan 2 baby dolfijntjes! :) Ze kwamen zo dichtbij, zwommen letterlijk over je voeten heen. Heel bijzonder met die kleintjes erbij.

Vanuit bunbury besluiten we een rondreis met de auto naar Margaret River te doen. Deze route gaat langs alle plekjes die de moeite waard zijn om er even te stoppen.
We komen eerst lang Dunsborough, hier kun je walvissen spotten. Dus wij ook gelijk een tripje geboekt want dat wilde we wel zien! Jammer genoeg viel het voor ons een beetje tegen en moesten we het doen met een stukje vin en rug dat boven het water uit kwam in de verte. Niet helemaal wat we er van hadden verwacht. Maar goed toen door naar Yallingup naar het strand om naar de hoge golven te kijken een ideale plek voor surfers. Hier worden ook ieder jaar internationale surfwedstrijden gehouden.

Onderweg rijden we al langs allemaal wijngaarden, we kunnen niet wachten op onze laatste stop Margaret River.

Maar eerst naar Caves Works. Hier hebben we een rondleiding geboekt voor de Lake Cave. Dit was een interessante rondleiding. In deze grot hebben ze zo als hun het benoemen een 'zwevende tafel' van stalactieten en stalagmieten. Mooi om te zien hoe zoiets kan ontstaan en hoe lang het duurt voor dat zoiets is ontstaan. Ze lieten ons ook beleven hoe het was voor de eerste persoon die de grot ontdekt had. Alle lampen gingen uit en iedereen was doodstil. Je hoorde alleen het druppen van het water en hoe actief deze grot nog is.

Daarna door het Boranup Forest (hier staan talloze bomen van 60 m hoog) naar onze eindbestemming Margaret River.
Hier hebben we heerlijke ontspannen middag gehad. We zijn langs 5 wijnhuizen geweest naar een kaasboer, oliehuis, chocolade winkel en naar een slager van hert.
Bij 1 wijnhuis hebben we ook een rondleiding achter de schermen gedaan, erg mooi om allemaal te zien. Natuurlijk waren de wijnen wel het hoogte punt! Wat smaakte het allemaal lekker, en onze lunch maakte alles compleet. Wat een smakelijke dag hebben we gehad!

Naar al dat leuks wat we hebben gedaan is de portemonnee weer leeg en moeten we opzoek naar een nieuwe baan. Helaas heeft outback stores dit keer geen werk voor ons dus gaan we opzoek naar iets anders.
Na een paar dagen in Busselton op te camping te hebben gehangen word het toch wel weer spannend of we iets vinden. We hebben zoveel e-mailtjes eruit gedaan er zal toch wel iemand reageren.....
En ja dan gaat de telefoon!! We hebben een nieuwe baan in Southern cross, dit keer gaan we in een hotel werken. Het was niet bepaald om de hoek want we moesten er 7 uurtjes voor rijden, maar wat waren we blij dat we weer een baan hadden!
We zijn er nu al zo'n 3 weekjes aan het werk en het bevalt ons goed!

Inmiddels kunnen we trots vertellen dat we 3 nichtjes rijker zijn. In augustus is Fem geboren. in november Kenzi en net een paar daagjes oud June.

• 28 November 2015 - 22:00

Michelle:

Hoi lieverds,

Wat een geweldige verhalen weer. Jullie snappen natuurlijk wel dat jullie wijntocht mij erg jaloers maakt

• 28 November 2015 - 22:03

Michelle:

En toen werd de helft weggelaten... Wat fijn dat jullie ook weer werk hebben gevonden in een hotel! Kunnen jullie mooi weer sparen voor het volgende deel van jullie trip.

Gefeliciteerd natuurlijk met jullie nichtjes! Geniet nog lekker en benieuwd naar jullie volgende verslag!

Liefs,
    Michelle

• 29 November 2015 - 15:31

Oma Theuunissen:

Dag Natasja en Ward,
    Allereerst gefeliciteerd met jullie 3 nieuwe nichtjes. Ik heb ze mogen bewonderen, prachtige lieve kleine aanwinsten van onze familie!
    Weer genoten van jullie verhalen. Ook heel prettig; er is gelukkig werk voor eenpaar weken? Ook niet onbelangrijk. Geniet van alle leuke en ook minder leuke momenten tijdens deze reis. DE leuke blijven het meeste in je gedachten.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag, geniet er steeds van.
    Lieve groeten ook van opa en een dikke kus,
    Oma

• 02 December 2015 - 21:32

Michel:

Halloas Ward en Natas

Ik heb nu eerst ffies tijd gemaakt om ff alle fotos en verslagen aandachtig te lezen en bekijken.Wat is het daar mooi kan niks anders zeggen en jullie hebben het super naar jullie zin op de fotos te zien. sucessie in het hotel verder he.

Op naar het volgende verslag.!!!!!!!!
    groetjes Michel van Dam