Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasha & Ward - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasha & Ward - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Natasha & Ward

09 April 2016 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we dan in het ooh zo mooie Thailand! Een nieuw avontuur.

Kriebels in de buik want na bijna een jaar zien we Astrid en Tom weer! :) even een traantje weg pinken maar wat is het fijn om elkaar weer te kunnen vast pakken en te knuffelen.

Astrid en Tom hadden al een een 10 daagse rond reis geboekt en wij hebben dezelfde reis gelukkig nog kunnen bij boeken. Wat een luxe zeg... We slapen elke dag in hotels, hebben en prive chauffeur, gids en elke dag uitgereid ontbijt en lunch! Zelfs de koffers worden elke dag netjes van de bus naar de kamer gebracht.

De reis begint in Bangkok waar we het Bang Pa-In Paleis gaan bezoeken. Hier hebben de koning en koningin van Thailand veel tijd door gebracht, ook vaak met belangrijke gasten waaronder ons koningklijk huis.
Het was een mooie wandeling door prachtig aanlegde tuinen en huisjes.

Daarna worden we met een longtailboot naar onze volgende stop gebracht in Ayutthaya. Geweldig zo varen over de rivier. Zo kun je ook een beetje zien hoe mensen wonen en leven en het verschil tussen rijk en arm. Sommige stukken op de rivier zijn helemaal begroeid met waterplanten maar hij vaart er zo doorheen.
Na de boottocht krijgen we een heerlijke lunch, allemaal verschillende Thaise gerechtjes wat we samen kunnen delen. Erg lekker!

Na de lunch stappen we weer de bus in waar we naar een oud paleis worden gebracht. Oude overblijfselen van pagodes, dit staat ook op de lijst van Unesco.

Als afsluiting van de dag bezoeken we nog een tempel waar een 12meter hoge Buddha in staat. Deze is helemaal van goud! Wat een enorm ding is het zeg, erg indrukwekkend. De gids legt ons uit hoe mensen hier bidden en offers brengen voor de Buddha voor geluk en rijkdom. Astrid word uitgenodigd om mee te bidden.
Na een lange maar bijzonder mooie dag worden we naar ons hotel gebracht.

Volgende morgen rijden we zo'n 180km naar onze volgende bestemming. We bezoeken vandaag de brug des doods oftewel de brug over de River Kwai. Met kippenvel op de arm bekijken we foto's in het museum van de bouw van deze brug. Wat een hel is het geweest voor deze mensen, echt barbaars. Zelf rijden we een stukje mee over deze Birmaspoorlijn en stappen uit waar nog een klein stukje van de houten brug over is.
Ook de begraafplaats is erg indrukwekkend. Het ziet er allemaal netjes en strak uit, word goed onderhouden. Er liggen hier 1.800 Nederlandse soldaten begraven. Als waardering hebben we onze namen in het register achter gelaten.

Op de terug weg stopt de chauffeur ineens langs de weg, even wat foto's maken van mijn neefjes zei die. Wat blijkt, er leven hier bergaapjes langs de weg!

De derde dag gaan we terug naar Bangkok waar we als eerst de floating marked gaan bezoeken in Damnoen Saduak. Deze is de grootste van Thailand.
Het zijn allemaal maar smalle bootjes maar als je ziet wat ze er allemaal op hebben liggen en doen koken, erg indrukwekkend.

Onze lunch nuttigen wij in de botanische tuinen van de Samphran Riverside. Prachtig uitzicht en de lunch was super verzorgd. Erg lekker allemaal!! Aansluitend krijgen we een olifanten show en worden we met ze op de foto gezet. We krijgen ook nog een thaise culturele show te zien waar veel aspecten van de thaise cultuur in voor komen. Een erg mooie show met muziek en dans. We hebben genoten!

Volgende morgen gaan we naar het Grand Palace in Bangkok. Wauw wat een mega groot en mooi paleis! We kregen een erg indrukwekkende rondleiding. Wat een goud overal, schittert allemaal zo mooi in de zon.

Als afsluiting van deze mooie paar dagen varen we met een longtailboot over de rivier van Bangkok.
We moeten afscheid nemen van onze gids want we vliegen morgen naar Chiang Mai. Daar zal een andere gids voor ons klaar staan

• 09 April 2016 - 12:50

Michelle:

Hey lieve Ward, Natas, Tom & Astrid,

Wat leuk om dit allemaal te lezen, bij vrijwel alles wat jullie gedaan hebben, komen mijn herinneringen aan Thailand weer terug. Dankjewel daarvoor! Ik hoop dat jullie net zo gaan genieten in Chiang Mai, hebben jullie toevallig een meerdaagse trekking de bergen in geboekt? Vond ik in elk geval erg leuk om mee te maken.

Ik hoop dat jullie nog heel veel mooie dingen zullen zien en doen daar, geniet ervan!

Heel veel liefs,
    Michelle

• 09 April 2016 - 14:16

Astrid En Tom:

Hallo hier kamer 1223 aan kamer 1224. Het was na een jaar heel leuk jullie weer te zien en de knuffels waren heel emotioneel. Hebben gelukkig door een heel bereid willige reis begeleidster onze reis met jullie kunnen uitbreiden en hebben dus al samen veel leuke en indrukwekkende dingen gezien en geregeld heel lekker onze buiken strak gegeten. Morgen naar Chiang mai en ja Michelle wij gaan ook de bergen in maar niet meerdere dagen. Het is nu avond en gaan zo lekker met ons vieren Tai's eten.

Groeten Astrid en Tom.

• 10 April 2016 - 17:22

Iwan, Merel, Dimitri En Kenzi:

Lieve schatten,

Wat leuk om jullie met z'n vieren te zien! (Stiekum wel jarloers) wij moeten nog een beetje geduld hebben! Super dat jullie de zelfde reis hebben kunnen bijboeken! Wat een gave/ mooie foto's ook weer. Mede door jullie leuke verhalen en mooie foto's hebben we het ook een beetje kunnen beleven.

Geniet nog lekker van de laatste weken voor je het weet ben je weer aan het werk.

Dikke kus Iwan, Merel, Dimitri en Kenzi