Tasmania - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Natasha & Ward - WaarBenJij.nu Tasmania - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Natasha & Ward - WaarBenJij.nu

Tasmania

Blijf op de hoogte en volg Natasha & Ward

22 Maart 2016 | Australië, Tasmania

Aangekomen in Tasmania staat onze rode bolide waar we 12 dagen mee gaan rond crossen al klaar voor vertrek. Onze reis begint In Hobart, we blijven hier 3 nachtjes.

De bekendste waterval van Tasmania is Russel falls, dit was ook wel een van de mooiste die we gezien hebben. Verder hebben we in Hobart lekker door de stad gewandeld en zijn naar het museum geweest waar we een interessante rondleiding kregen.
Door na Port Arthur waar we een boottocht rond de hoogste kliffen van het zuidelijk halfrond hebben, dit was heel indrukwekkend.
In Port Arthur hebben we 's avonds ook nog een 'ghost tour' geboekt. Spannend en erg interessant om te horen wat zich hier allemaal heeft afgespeeld. Dit was namelijk in 1800 een experimentele gevangenis waar de meest gruwelijke dingen zijn gebeurt!

De volgende 2 nachtjes verblijven we in Swansea. Helaas zit het weer niet mee en regent het de eerst dag, dus besluiten we naar een waterval te gaan. Hoe meer regen hoe harder de waterval loopt. :)
De dag erna was het gelukkig weer wat beter en zijn we naar Wineglass Bay geweest. Een flinke wandeling omhoog, maar het is het uitzicht meer dan waard!

De volgende 3 nachtjes verblijven we in Launceston.
Hier hebben we met de auto de boel een beetje verkend en de volgende dag stond er een lekkere wijn Tour op het programma! Dat kunnen wij natuurlijk niet overslaan! :)
In het park vlak bij ons hotel houden ze Japanse aapjes, leuk om te zien.
Ook hebben we de hele noordkant van Tasmania bezocht en een flinke bergwandeling gemaakt. Luie mensen gaan hier met een stoeltjes lift omhoog en wij hebben dat steile stuk omhoog gelopen. Mensen waren er zelfs van onder de indruk dus dat was wel grappig.

Door na Cradle Mountain waar we 1 nachtje hebben. Ook hier staat er weer een flinke wandeling voor de boeg en wat is het mooi hier. Een bus neemt je mee het National park in en er zijn verschillende stop punten waar je kunt uitstappen om een wandeling te maken. Goed geregeld daar.

Alweer de laatste 2 nachtjes waar we verblijven in Strahan. Ook hier weer wat rond getoerd met de auto en als afsluiter een cruise over de Gordon River. Gezellig tussen alle oudjes!

Via Strahan gaan we weer terug naar Hobart waar onze reis eindigt. Deze weg slingert door de bergen, oude stadjes en wild onaangetast regenwoud. Een mooie afsluiting van de route.
In Hobart aangekomen regent het pijpen stelen en we hebben nog wel wat uren te gaan voordat we vliegen. Dus wat doe je dan...
Naar de bios en de langste film boeken die er speelt, waardoor je vervolgens bijna te laat op het vliegveld aankomt!

• 22 Maart 2016 - 09:03

Michelle:

Ik ben jaloerrrrrssssss! Heel veel plezier in Sydney de komende dagen en geniet van jullie laatste weken reizen. Tot heel snel!

Dikke kusssss,
    Michelle

• 03 April 2016 - 13:02

Astrid En Tom.:

Hoi,
    wij zijn niet jaloers zien alleen groen en geel ;)
    En wij hier maar werken en mogen zorgen voor je nichtjes.
    Maar goed om jullie verhaal te lezen en mee te mogen genieten van jullie belevenissen daar op Tasmania.
    Dat hebben jullie toch maar weer mooi gedaan.
    Op naar jullie laatste stukje van het dit jaar.

Veel plezier en lol er mee.